De Arocs Widespread is speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld. Door een optimale asverdeling maakt de Arocs Widespread gebruik van de wettelijke ruimte voor maximale aslasten in Nederland. De achterassen worden verder uit elkaar geplaatst waardoor er meer gewicht geladen mag worden. Het resultaat is een hoog GVW van 43 ton en in combinatie met het lage eigen gewicht van het chassis zorgt dit voor een optimaal laadvermogen. Hiermee kunt u de truck efficiënter inzetten, want met minder ritten vervoert u dezelfde zware lading. Dit maakt de Arocs Widespread kampioen zwaargewicht.
Speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld: de Arocs Widespread.
Een zwaargewichtklasse apart.
De Arocs Widespread is leverbaar in de asvarianten 6x4, 6x6, 8x4 en 8x8. De truck heeft twee gestuurde voorassen en een aangedreven achterste as. Dit zorgt voor een kleinere draaicirkel en maakt de truck uitstekend manoeuvreerbaar.
ETS en DTS
De Arocs Widespread is voorzien van twee belangrijke systemen: Electronic Truck Steering (ETS) en Dynamic Truck Suspension (DTS). ETS is het elektronisch geregelde snelheidsafhankelijke stuursysteem voor de starre achteras. Ingeschakeld kan de achteras tot 45 km/u meesturen. Daarboven wordt hij uit veiligheidsoogpunt star. DTS is een, eveneens elektronisch geregeld, hydraulisch veersysteem, op basis van stikstof compressie. DTS controleert en regelt de rijhoogte wanneer sneller dan 3 km/u wordt gereden.
Robuuste krachtpatser voor de bouwsector.
De door Mercedes-Benz zelf ontwikkelde Arocs Widespread voldoet aan de hoge kwaliteitseisen op het gebied van betrouwbaarheid, duurzaamheid en functionaliteit zoals u die mag verwachten van Mercedes-Benz. Groot voordeel hiervan is dat de gehele truck valt onder de fabrieksgarantie van Mercedes-Benz.
De Arocs Widespread demotour
Week | Vanaf | Tot en met | Dealer |
36 | 5 sep | 11 sep | Baan Trucks |
37 | 12 sep | 18 sep | Baan Trucks |
39 | 26 sep | 2 okt | Louwman MB Trucks |
40 | 3 okt | 9 okt | Gomes Trucks |
41 | 10 okt | 16 okt | Wensink Automotive |
De voordelen op een rij.
- Automatische niveauregeling tijdens het rijden.
- Kipper beveiliging (stabilisatie/blokkering).
- Waterpasregeling waarmee het chassis, ter compensatie van scheefstand of scheef wegzakken in dwarsrichting, zoveel mogelijk waterpas wordt gezet.
- Rijstand, waarmee het chassis handmatig op rijhoogte kan worden gezet wanneer de truck stilstaat.
- Chassishoogte verhogen en verlagen.